BLOG+

Tommy Jeans: lock down to dobry czas na refitting sklepu

2021-04-10

Darek Gocławski

Zamknięcie galerii handlowych to idealna okazja do modernizacji sklepu bez narażania się na koszty przestoju. Znana marka TOMMY HILFIGER ma w swoim portfolio m.in. markę TOMMY JEANS i od tej marki rozpoczęliśmy refitting sklepów Tommy'ego w galerii handlowej STARY BROWAR w Poznaniu.

Refitting, czyli odświeżenie sklepu, polegał na dopasowaniu aranżacji i układu towaru do współczesnych trendów. Podstawowe zmiany dotyczyły m.in.: wygody: szerokości przejść, wielkości przymierzalni, oświetlenia, polepszenia widoczności marki: więcej obrandowania w elegancki sposób, ładniejszy szyld, zwiększenia elastyczności ekspozycji towaru (visual merchandising): nowy system mebli, zwiększenie powierzchni regałów, wymiana wysp, zasłonięcie jednej witryny. Inne zmiany dotyczyły ekologii: modernizacja instalacji, oświetlenie LED, wprowadzenie naturalnych materiałów.

Zmiany te wpisują się w bieżące trendy aranżacji sklepów. Dzięki zamknięciu galerii możliwe było prowadzenie prac w ciągu dnia.

Nasza szybkość opracowania dokumentacji w połączeniu z naszą determinacją w dążeniu do uzyskania jak najszybciej akceptacji ze strony bardzo wymagającej galerii i rozsądne koszty projektowania potwierdziły, że pracownia A+D to doświadczony projektant sklepów sieciowych działający z dużą biegłością i precyzją a Inwestor zaraz po tym projekcie zlecił nam kolejny projekt, tym razem TOMMY HILFIGER, w tej samej (bardzo wymagającej) galerii.

Duży wpływ na tempo i bezproblemowość realizacji oraz uzgodnień z galerią miał stały kontakt z Generalnym Wykonawcą. Szef ekipy budowlanej na bieżąco sugerował optymalizacje rozwiązań, które dostaliśmy z zagranicy. Dzięki doświadczeniu generalnego wykonawcy z realizacji wielu sklepów tej samej marki, byliśmy w stanie znaleźć rozwiązania generujące oszczędności i wykorzystujące istniejącą substancję w lokalu w sposób niezauważalny dla klientów a mający wpływ na bezpieczeństwo, ilość pracy i oszczędności.

 

Z ciekawostek: udało nam się tak wprowadzić modyfikacje, dopasować ściany i sufity aby ograniczyć ingerencję w instalacje tryskaczowe, pożarowe (DSO, SSP), wentylację i klimatyzację do niezbędnego minimum, dzięki czemu zrobiliśmy duże oszczędności i pieniężne i czasowe.

 

Tommy Jeans to część światowej marki Tommy Hilfiger poświęcona modzie dla osób w przedziale 18 do 30 lat. Kolekcje Tommy Jeans są casualowe, inspirowane amerykańskim lifestyle'em.

 

Opracowaliśmy projekty architektury, instalacji klimatyzacji, wentylacji, elektrycznej, wod.-kan. DSO, SSP, tryskaczowej, oświetlenia ewakuacyjnego i awaryjnego na bazie otrzymanego konceptu. Odpowiadaliśmy za koordynację międzybranżową i uzgodnienia z administracją galerii Stary Browar.

Metraż lokalu: 163,8 m2

Architekt prowadzący: Andrzej Nestorowicz

Lokalizacja: Poznań, Stary Browar

Realizacja: 2020