BLOG+

Mediolan - sklepy - klamki

2012-06-18

Darek Gocławski

Niedawno miałem okazję spędzić kilka dni w Mediolanie. Moją uwagę przykuwały m.in... klamki.

Prawie każdy sklep miał własny - specjalnie zaprojektowany uchwyt / klamkę. Element ten jest pierwszym i często jedynym momentem kontaktu klienta z marką poprzez dotyk.

Moim faworytem była poręcz wykonana z kości słoniowej. Wypalone na niej były wzory wykonane prawdopodobnie przez emigrantów poszukujących nowego świata - udających się do USA. Uchwyt ten buduje wizerunek sklepu z koszulami męskimi.

Drugie miejsce zajął uchwyt wykonany z pleksi z zatopioną kartką z pamiętnika - ręczne ładne pismo, sporo treści. Wszystko spójne z całym sklepem z odzieżą dziecięcą.

Typowe rozwiązania większości sklepów to poręcze / uchwyty z logo firmy.

Ciekawe są proste rozwiązania - serce / łyżki / czy prosta sugestia półokrągłego okucia w sklepie dla młodych par...

Przy okazji projektowania konceptów sklepów, butików, salonów sprzedaży, zachęcamy Inwestorów do stosowania tego prostego i skutecznego rozwiązania w sklepach otwieranych w Polsce.

Dobrze widać, np. w galeriach handlowych, że zagraniczne sieci sklepów montują te "gadżety" bez żadnego "ale". Jeżeli polskie sieci mają skutecznie konkurować z zaimportowanymi konceptami, dbajmy o każdy detal aranżacji. Klamka jest wyjątkowo skutecznym (i prostym w implementacji) elementem składowym konceptu.